Zapraszam do zapoznania się z ofertą szkolenia:

Zespół projektowy - działaj zespołowo.

Oferta w wersji do druku.

Opis szkolenia:

Hasłem przewodnim szkolenia jest: „Działaj zespołowo ”. W czasach kiedy głośno mówimy o doskonałej komunikacji, perfekcyjnie działających zespołach okazuje się że nie zawsze jest to prawda. Organizacje zajmujące się badaniem efektywności działań projektowych, podkreślają że około 70% projektów nie kończy się pełnym sukcesem. Jest to oczywiście wynik specyfiki tych działań, jednak podczas analizy, jako jeden z dwóch najczęściej wskazywanych czynników wpływających na „kłopoty” projektowe, wymieniane są problemy z zespołem. Przyczyn takich sytuacji może być bardzo wiele, ale bardzo często jest to brak podstawowej wiedzy na temat zachowań ludzkich i zarządzania zespołem. Od lat pokutuje pogląd, że dobry Project Manager powinien mieć duże doświadczenie merytoryczne i praktyczne w zakresie tematu projektu, a umiejętności zarządcze są drugoplanowe.
Celem niniejszego szkolenia jest przybliżenie zagadnień związanych z prawidłowym zarządzaniem zespołem.

Dla kogo ?

Szkolenie przeznaczone jest dla:
  • Osób które rozpoczynają przygodę z zarządzaniem projektami i nie posiadają doświadczenia w zarządzaniu zespołem.
  • Doświadczonych kierowników projektów, którzy chcą „odświeżyć” swoją wiedzę w tym zakresie.
  • Managerów będących na różnych poziomach zarządzania i stykających się z problematyką zarządzania projektami (np.: kontrolują zasoby używane w różnych projektach).
  • Pracowników działów HR aby zapoznali się ze specyfikom działań projektowych.
  • Właścicieli firm planujących wdrożenie Zarządzania Projektami w swojej organizacji.

Wymagania:

Żeby w pełni skorzystać z materiału prezentowanego podczas szkolenia NIE TRZEBA spełniać żadnych, szczególnych warunków wstępnych. Mile widziana jest:
  • Wiedza ogólna z zakresu zarządzania projektami (znajomość podstawowych definicji).
  • Wiedza dotycząca mechanizmów biznesowych oraz procesów operacyjnych w organizacjach.

Korzyści ze szkolenia:

  • Zrozumienie specyfiki działania zespołu projektowego.
  • Umiejętność rozróżniania typów osobowościowych i związana z tym umiejętność doboru adekwatnych zadań.
  • Znajomość podstawowych pojęć związanych z zarządzaniem zespołem.
  • Zrozumienie przyczyn braku zaangażowania członków zespołu w jego prace.
  • Umiejętność identyfikacji konfliktów i sposobu oddziaływania na nie.

Zakres szkolenia:

  • Zespół projektowy - Definicja ogólna zespołu oraz specyfika zespołu projektowego.
  • Omówienie cech dobrego zespołu.
  • Co to jest zasada +20/60/-20 i w jaki sposób wykorzystać jej działanie w zarządzaniu zespołem.
  • Rodzaje zespołów, ich charakterystyka, mocne strony poszczególnych typów zespołów.
  • Różne struktury zespołów i metody ich zastosowania w kontekście specyfiki zadań projektowych.
  • Omówienie teorii ról zespołowych wg Meredith’a Belbina.
  • Podstawowe etapy rozwoju zespołu.
  • Dobre praktyki tworzenia zespołu projektowego - rola spotkania Kick-off meeting.
  • 5 dysfunkcji zespołu – co powoduje że zespoły są nieefektywne a ich członkowie nie dbają o efekty pracy.
  • Organizacje turkusowe i zespoły samostanowiące – przyszłość czy mrzonka ?
  • Konflikty – co robić gdy pojawią się konflikty ?

Organizacja szkolenia:

  • Wielkość grupy do 20 osób.
  • Uczestnicy otrzymują skrypt w postaci pliku pdf (opcjonalnie wydruk).
  • Forma: wykład, ćwiczenia, warsztaty.
  • Czas: 1 dzień, 8 godzin szkoleniowych (po 45 minut) .
  • Pozostałe warunki do uzgodnienia (możliwość przeprowadzenia zajęć w siedzibie zamawiającego).